vrijdag 28 oktober 2011

Eurospoor 2011



Zo vanmiddag even een naar eurospoor geweest in Utrecht. Ik vond het jammer dat er weinig spoor nul te zien was. Maar goed er stond 1 spoor nul module baan uit England vandaan.

Ik moet zeggen dat ik de loks er mooi vond zo wel de stoom als de diesel loks. Ik was meteen onder de indruk van de grote van zo Engelse Diesel lok ik weet haast wel zeker dat zo engelse diesel lok met zijn zes wielen groter is dan zo V200




Deze grote engelse stoom lok vond ik ook erg mooi om te zien mede door zijn mooie vorm gegeving. Als ik het biij het rechte eind heb was dit ook wel de snelste stoom lok die ooit gebouwd is in europa maar het zou ook nog kunnen dat de Duitsers met de stoomlok BR 05 toch het snelst waren.





Die Grote Engelse stoomloks ben ik ook gelijk van onder de indruk moet zeggen dat ik die loks qua model heel erg mooi uit vind zien. Ik heb geen idee of die loks zelf bouw zijn of zo gekocht zijn.


woensdag 26 oktober 2011

Misschien nog iets te vroeg maar ze zeggen dat het een strenge winter schijnt te worden


Buurt verkeer trein Dierinhausen- Brugge 20 december 1984 BR 212 300-8



Foto BR220 067-3 januari 1970 op de Emslandstrecke

Hoi spoor vrienden.

Misschien wel iets te vroeg maar het schijnt dat het dit jaar wederom een koude winter schijnt te worden.

Dus bij deze ben ik maar eens even in mijn foto archief gaan zoeken naar een mooie winterbeeld van tijdperk IV van de Duitse Bundesbahn

vrijdag 21 oktober 2011

Een leuke tip voor de tijdperk IV liefhebbers


212-376 deze lok rijd tegen woordig in dienst van Aggerbahn en is weer helemaal terug gespoten in blau creme. De oude DB kleur tijdperk IV



Vandaag was ik even in een tijdschiften kioks vlak over de grens en zag een nieuw nummer van Bahn Extra die Ära Blau beige Bundesbahn 1970-1989

Dit is echt een aanrader voor iedereen die van tijdperk IV houd

Zie foto 2

Vanaf 1974 tot aan 1987 was Ocean Blauw/ creme de nieuwe kleur van de DB. Veel trein liefhebbers waren in die jaren dan ook niet zo erg blij met die kleur stelling die de Deutsche Bundesbahn toen invoerde. Tegen woordig anno 2011 zijn alle eisenbahn hobby fotografen erg blij als zij een blauw creme diesel voor de lenz krijgen zo als de 216 224of de 212 376 en de 211 031 die in die kleur stelling tegen woordig nog rondrijden uitsluitend indienst zijn van andere railbedrijven dan de DB.

Op de foto is de 212 256-1 te zien net even buiten Remscheid Lennep april 1982. De Umbauwagens waren nog indienst tot 1984 bij de DB

oude dia bernard van laar

zondag 16 oktober 2011

klein nieuw berichtje over de bouw van Dittmann blokpost



Afgelopen vrijdag middag kreeg ik via de post mijn bestelde pakketje binnen wat ik gekocht had via Ebay.

Het pakketje was een bouwdoos van Resin plastic ik moet zeggen dat het zeer mooi gegoten is en zo te zien uit een dubbele mal hier voor gebruikt is.De Achterkant hoef je geen eens te schuren zo mooi strak is het ook is de pas vorm heel goed.

Dit wordt gemaakt door de heer Dittmann uit xanten wat vlak bij kleve licht. De resin kit is een blockstelle zo als je die op diverse plaatsen in duitsland langs het lijn kon aantreffen in de jaren 40,50,60,70 en 80er jaren.

Tegen woordig staan hier en daar nog wel blockstellen al hoewel er ook al veel gesloopt zijn. Maar die worden door de huidige techniek niet echt meer gebruikt sommige worden door eisenbahn verenigingen bewaard en helemaal weer opgeknapt.

Op mijn spoor nul baan gaat deze bockstelle voornamelijk dienen voor de bediening van een armsein en de overgang verlichting.

Zo afgelopen vrije dagen ben ik even lekker bezig geweest met mijn blokpost. van de blokpost heb ik nu drie kanten in kleur staan. Ik heb er voor gekozen om de wanden te schilderen met XF2 wit van Tamiya met een klein druppeltje geel door heen gemengd zo dat ik wat roomwit kreeg. Voor de rode baksteen heb ik gekozen voor Tamiya geel gemengd met ziegel steen rood van revel zo dat de kleur iets meer naar het orangje gaat.

tot zo ver dit kleine update

zaterdag 8 oktober 2011

onbewaakte overweg




Let voor al op de VW pijl bus daar zitten twee figuurtjes in zo wel de bestuurder als bij rijdster. Ook heb ik in de VW Ovaal twee figuurtjes zitten.

Im die VW T1 sitz eine figuur hinter die Lenkrad und eine figuur auf die passagier stuhl, Im die VW Ovaal sitz auch zwei figuren






Zo vandaag 8 oktober weer even lekker bezig geweest met mijn spoor nul hobby. Een klein stukje onbewaakt overweg gemaakt. De verkeers borden zijn van Real Modellbau tijdperk III vanaf 1935 t/m 1971 zijn zelf klevend en voorzien van follie die je er zo kan aftrekken. De overgang waarschuwlichten zijn van Schnellenkamp. De modelauto zijn allebei tijdperk III in dit geval een VW Kever Ovaal van de fabrikant Schuco gebouwd vanaf maart 1953 t/m augustus 1957 en de VW pijlbus van Minischamps gebouwd vanaf 1950 tot 1969. Verder staat er nog een NSU Max motorfiest van de Deutsche Bundespost

Heute 8 oktober was eine tag das ich mit meine spur nul bahn an bastelen was. Nür eines unbeschrankte bahnübergang. Die Verkehrsschilder sind von Realmodell aus die zeit von 1935 bis 1971 und sein selbstklebend. Die Andreaskreuz mit blinklicht is von kaufhaus Schnellenkamp. Die Model pkw sind eine VW Ovaal von Schuco gesamtbouwjahr vonab märz 1953 bis augustus 1957 und eine VW T1 bus von Minichamps vonab 1950 bis 1969. Und eine NSU Max Motorfahrrad von die Deutsche Bundespost