zaterdag 1 december 2018

3YB umbauwagens Lenz

Hallo

De Firma Lenz heeft in 2010 de 3YB umbauwagens uitgebracht alleen in tijdperk III uitvoering  die werden in het jaar 2010 goed ontvangen door diverse modelspoor tijdschriften.  Begin dit jaar heeft de Firma Lenz toch nog een oplage van de 3YB Umbauwagens uitgebracht zo wel in tijdperk III als tijdperk IV. Technisch is alles het zelfde gebleven bij de Umbauwagens

De tijdperk IV heeft dan ook donkere daken meegekregen wat ik persoonlijk wel beter uitvind zien. De groene kleur is ook iets anders ten opzicht van de tijdperk III uitvoering. Lenz heeft ook het interieur van de tijdperk IV goed gekozen nu zien de banken qua kleur veel beter uit,  De eerste en tweede klas plus de bagage wagon zijn nog niet voorzien van het computer nummer dat heeft ook wel weer iets.

Hierdoor zijn de wagons nog goed in te zetten rond het jaar 1968 en 1969 op een modelspoor nul baan.

Voor de rest is alles het zelfde gebleven bij de umbauwagens van lenz. Heb dan ook paar foto's toegevoegd van de tijdperk IV uitvoering plus de binnen kant van de umbauwagens zo als deze er uithoren te zien.

De umbauwagens  die ik voor mijn spoor nul module baan gebruikt zijn de zijwanden tot onder de ramen donker bruin geschilderd en daarboven heb ik voor beige gekozen. De  deuren heb ik aan de binnenkant licht grijs geschilderd zo zagen deze in het groot bedrijf ook uit. De bagage ruimte heb ik de wanden grijs geschilderd net zo als de deuren van de bagage ruimte aangezien dat in het grote bedrijf precies zo uitzag. De laten bodem heb ik licht bruin geschilderd bij lenz was dat rood vond dat laatste geen gezicht. Door de umbauwagens aan de binnenkant te schilderen zien deze hierdoor wel beter uit.

In de 3YB Umbauwagens heb ik gebruik gemaakt van Bachman zittende figuren deze kan je bij ArsTechnica voor leuke betaalbare prijs kopen. Daar kwam ik achter via google doordat ik aan het kijken was waar deze figuren goedkoop te krijgen zijn.

In de eerste klas gedeelte zitten dan ook de Bachmann zittende figuren.














Op de foto zijn twee Preiser figuren uit nieuwe set 2017 geplaatst 




















Qua loc's kan je eigenlijk alles voor de Umbau wagons hangen zelf een BR 23  zie foto of BR 38 /BR 78 BR 03 en BR 03-10  /BR 65 /BR 86/BR 64 enz.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten