dinsdag 1 december 2015















De BR 212 042-6 is banhof Lippramsdorf binnen gereden en zo juist ontkoppelt om weer om te lopen. De spoorweg politie mannen staan dan ook vol bewondering te kijken naar de BR 212 in de nieuwe kleurstelling van de DB wat rond 1974 in ging.

Op het spoor er naast staat dan ook een Köf eveneens tijdperk IV met dichte machinisten huis. Om nog even terug te komen op de BR 212 moet ik zeggen dat Lenz goed gedaan heb. Deze uitvoering is van funk antenne voorzien plus aansluit kabel voor trek duw treinen, de wielen zijn nu nog donkerder geworden vind dat wel een mooi gezicht. Geluid en functie's zijn allemaal het zelfde gebleven.

Op de onderste foto is te zien dat ik er voor gekozen heb om van de achterkant de voorkant te maken, heb de originele koppeling vervangen voor schroefkoppeling , Verder heb ik gelijk aansluiting voor de stoomverwarming aangebracht.  De Lenz machinist heb ik vervangen voor een Firma Hauser machinist ziet er voor tijdperk IV beter uit.  De BR 212 is nu helemaal naar mijn zin en ziet er precies zo uit als ik de machine kan herinneren van station Kleve in de jaren 80

Geen opmerkingen:

Een reactie posten