V100-20






















Beide V100 van Lenz op spoor 1 de V100 1133 en spoor 2 V100 2361





BR 212 160-6 am 09.08.1988Richtung Erndtebrück unterweg


De V100-20 was iets langer dan de V100-10. Verder was de motor verhoogt naar 1350 ps de motor voor de V100-20 was niet meer van Maybach maar nu van MAN en Daimler Benz.

Ook was de gril veranderd ten op zicht van de V100-10 nu waren het lamellen die zo dra de motor op toeren begon te draaien iets naar voren gingen en gelijk ook open gingen om de motor van betere koeling te voorzien.

De V100-20 is door de volgende firma's gebouwd  Mak, Jung, Deutz, Kraus Maffei und Krupp en geleverd aan de Deutsche Bundesbahn.

top snelheid 100 Km/h
totaal gebouwd 381 stuks

Vanaf 1969 werden de V100-20 ongenummerd naar computer nummer BR 212 rond 1975 kregen aantal BR 212 nieuwe kleurstelling namelijk Ocean Blauw/creme deze kleur behielden sommige BR 212 tot ongeveer 1988. Met invoer van computer nummering begon ook meteen tijdperk IV wat liep tot ongeveer 1988

Lenz heeft de V100-20 met het volgende nummer uitgebracht  V 100 2361 

15.06.1965 Auslieferung an DB - Deutsche Bundesbahn "V 100 2361" 
30.06.1965 Abnahme
01.01.1968 Umzeichnung in "212 361-0"
Hersteller:Deutz

Fabriknummer:57761


Baujahr:1965



BR 212 104 -4  zomer 1987











foto 212-133-9 foto bernard van laar







                                    
                                   




BR 212 376 met 4YB wagons september 2015 eisenbahnfest Korbach







Foto BR 212 174-7 10 december 1984












BR 212 in Brilon Wald 20 februari 1984







BR212 122-6 mit Eilzug" nach Wilhelmshaven im bahnhof Sande 1983






BR 212 unterweg mit 2 3Yge Umbauwagen und Mitteleinstieg Steuerwagen








 

  











Geen opmerkingen:

Een reactie posten