vrijdag 22 april 2016

BR 50 van Lenz Qua















LENZ BR 50

Tja wat kan ik nog zeggen over deze mooie stoom lok van Lenz. Alles klopt gewoon bij de lok zo als de windleiplaten de verlichting boven de wielen. Tijdens het rijden kan je ook nog voor kiezen om stoom uit de schoorsteen te laten komen hier kan de lok ruim een half uur meedoen voor dat je de vloeistof weer moet bijvullen.

Qua sound vind ik geen verschil zitten met de BR 24 lijkt mij het zelfde ondanks dat de BR 50 voorzien is van twee spiekers. Een bij de cilinders voor in de Ketel de tweede zit in de tender verwerkt.

Leidingen langs de ketel liggen allemaal vrij en hebben de juiste afstand vanaf de ketel gezien.

De lok kan je nog voorzien van luchtslangen en stoom verwarming en schroefkoppeling daar moet je wel de originele koppeling voor weg halen. Overigens vind ik de originele koppeling heel lelijk gezicht aan de voorkant van de lok bij mij zou die gelijk er af gaan.

Rijeigenschappen zijn zeer goed loopt erg mooi over de wissels. Motor in de lok hoor je niet is geluid arm.

Qua lengte van de lok kan ik zeggen dat alleen de voorkant net zo lang is als de V160. maar door de tender is de lok veel langer dan de V160. Dit kan nog wel eens een probleem gaan worden voor kleine spoor nul module banen.

Alhoewel de lok wel gereden heeft op lokale spoorlijnen en hoofdlijnen in West en Oost Duitsland.

lenz heeft met de BR 50 de mogelijkheid om diverse uitvoeringen te maken waaronder Uitvoering met Cabine tender of Kuip Tender .  Lenz kan de lok ook nog voorzien van grote windleiplaten en dichte voorkant. Of met drie doms en twee doms dus zat mogelijkheden liggen hier voor in het verschiet. Nu maar afwachten of Lenz hier op in springt

Tot zo ver dit berichtje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten