maandag 4 juli 2016

Deel 2 landschapsbouw

Na dat ik Dennenbomen geplaatst volgt aan de rand van de dennenbomen de landweg die door het bos loopt. Het voorgedeelte van de baan beviel mij niet echt hier heb ik zo kleine acht dagen over lopen na te denken. Vervolgens één weekend lang heb ik dus diverse foto's bestudeerd van landschaps voorbeelden zo als je deze kan vinden in Duitsland.

Ik heb er dus voor gekozen om de decoupeerzaag er in te zetten, het gedeelte wat ik uitgezaagd is ongeveerd 2.5 cm laten zakken zo dat ik de mogelijkheid had om aan de rand van de rails het landschap schuin naar beneden af te laten lopen zodat het een kleine dijk wordt die later voorzien gaat worden van gras. In het midden blijft het een omgeploegd landschap.
















Zand wat ik gebruik heb is donker bruin van kleur, eerst heb ik het zand in de magnetron gedaan om de micro mechanisme te doden. Daarna zand gezeefd en met houtlijn vast gelijmd op de ondergrond.

Volgende stap word beschreven in deel 3 en dat is de schuine kanten van gras voorzien volgend de Josef Brandl methode.

Let op dit is wel de mannier zo als ik het gedaan heb. Via Fremo kan je hele mooie module bakken kopen waar de vorm van een spoor verhoging al in zit. Op deze mannier heb je gelijk de mogelijkheid om het landschap om laag te maken aan de voorkant en bijvoorbeeld aan de achterkant het landschap omhoog te laten lopen. Zo als het Duitse landschap in sommige gebieden van Duitsland er uit ziet.

Om een voorbeeld te geven kan je dit al zien rond de omgeving van Münster/ Coesfeld , Sauerland Korbach Marburg/ Neustadt weinstrasse /Miltenberg / kleve /Krefeld

tot zo ver mijn berichtje




Geen opmerkingen:

Een reactie posten