maandag 17 oktober 2016

Lenz Ghmms 56

Ruim 2 maanden geleden heeft de firma Lenz de nieuwe Ghmms 50 uitgeleverd, echter voor mij geld dat ik op dat moment een slechte keuze gemaakt heb door de goederenwagon niet voor te bestellen of gelijk te kopen. Aangezien de nieuwe goederenwagon bij Lenz compleet uitverkocht is.

Op het moment dat ik dacht de goederenwagon te bestellen bij Lippe was deze bij hun ook niet meer in voorraad. Op de Lenz site staat deze op rood wat betekend dat de goederenwagon uitverkocht is. Daarna ben ik gaan rondkijken eerst bij modelspoor winkels in Nederland en daarna in Duitsland. Bij een paar modelspoor winkels bij onze oosterburen was de wagon nog wel te koop maar waren de verzendkosten veel te duur. Op het moment dat ik op Ebay.de drie wagons zag staan was er één van de drie de verzendkosten voor de helft dus ik de wagon gelijk gekocht. Na vijf werkdagen had ik de wagon in huis,

Het zal nog wel even duren voor dat Lenz weer een nieuwe serie uitbrengt van de uitvoering met sluitverlichting.
















Na het uitpakken uit de doos de goederenwagons gelijk op de baan neer gezet en even op mijn gemak naar alle details rustig gekeken. Kan niet anders zeggen dat de Frima Lenz de wagons zeer mooi gemaakt heeft. Zelfs de kleinste details zijn goed na gemaakt de opschriften zijn loepzuiver. De schuiven laten zich zeer soepel bewegen.
















De Sluit lantaarns zijn een zeer leuk detail en erg goed nagemaakt, bovendien kan je de lantaarns erg makkelijk bevestigen maar ook weer los nemen zonder probleem tenminste bij de goederenwagon die ik  heb. Wat ik mij eigenlijk af vraagt waarom verkoop Lenz de sluit verlichting lantaarns gewoon niet los, Dan had de prijs van de wagon misschien iets goedkoper geweest.

Persoonlijk vind ik de Ghmms 56 zeer mooie aanwinst wat mij wel opviel is dat de Ghmms 50 van MBW iets langer is zal wel te maken hebben dat het andere uitvoering is. Beide wagons zijn door de fabrikanten zeer mooi nagemaakt en doen zeer zeker niet van elkaar onder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten