maandag 5 september 2011

DVD tip



Hoi Spoor nul vrienden.

Hierbij nog een leuke kleine tip sinds enige tijd is van Riogrande de DVD uit over de BR 24. Deze dvd is zeer de moeite waar om aan te schaffen. Op deze mannier kom je weer iets meer te weten over de BR 24. Wat mij wel al bekend was is dat deze lok rond de jaren 50 en begin jaren 60 nog van uit depot Kleve naar Nijmegen reden soms met 3 mitteleinstiegwagen of umbau wagons. In 1967 is de laatste van de serie buiten dienst gegaan de meeste loks van deze serie waren aan te treffen in West Duitsland. Voor zo ver bekend waren er maar vier in Oost Duitsland en nog wat loks in Polen.

Ik heb geen idee of de Firma Lenz nog met de 24 er gaat uitkomen in 2012 voor spoor nul of dat we nog een paar jaar moeten wachten. Als ik het goed heb is de BR 24 door Lenz in 2006 aangekondigd. Echter ik hoop dat ze deze lok toch nog uitbrengen zo ja dan is de kans groot dat ik deze stoomlok toch ga aanschaffen.

Tot zo ver deze informatie over de BR 24 Mochten er spoor nul liefhebbers zijn die nog meer informatie hebben over deze lok. Dan is de informatie of foto's altijd welkom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten