zondag 16 oktober 2011

klein nieuw berichtje over de bouw van Dittmann blokpost



Afgelopen vrijdag middag kreeg ik via de post mijn bestelde pakketje binnen wat ik gekocht had via Ebay.

Het pakketje was een bouwdoos van Resin plastic ik moet zeggen dat het zeer mooi gegoten is en zo te zien uit een dubbele mal hier voor gebruikt is.De Achterkant hoef je geen eens te schuren zo mooi strak is het ook is de pas vorm heel goed.

Dit wordt gemaakt door de heer Dittmann uit xanten wat vlak bij kleve licht. De resin kit is een blockstelle zo als je die op diverse plaatsen in duitsland langs het lijn kon aantreffen in de jaren 40,50,60,70 en 80er jaren.

Tegen woordig staan hier en daar nog wel blockstellen al hoewel er ook al veel gesloopt zijn. Maar die worden door de huidige techniek niet echt meer gebruikt sommige worden door eisenbahn verenigingen bewaard en helemaal weer opgeknapt.

Op mijn spoor nul baan gaat deze bockstelle voornamelijk dienen voor de bediening van een armsein en de overgang verlichting.

Zo afgelopen vrije dagen ben ik even lekker bezig geweest met mijn blokpost. van de blokpost heb ik nu drie kanten in kleur staan. Ik heb er voor gekozen om de wanden te schilderen met XF2 wit van Tamiya met een klein druppeltje geel door heen gemengd zo dat ik wat roomwit kreeg. Voor de rode baksteen heb ik gekozen voor Tamiya geel gemengd met ziegel steen rood van revel zo dat de kleur iets meer naar het orangje gaat.

tot zo ver dit kleine update

Geen opmerkingen:

Een reactie posten