vrijdag 20 april 2012

V100 Lenz

klein berichtje Wat mij zo al opvalt is dat op diverse spoor nul banen de V100 met de gril altijd naar voren staat. Ik heb besloten om het maar eens anders te doen en de achterkant tot voorkant te bombaderen. Wat in houd dat de machinist ook moet veranderen gelukkig kwam dat bij mij goet uit omdat de machinist compleet metstoel helemaal was los gelaten dus heb ik deze meteen omgedraaid. Ik moet zeggen dat ik het wel een goed gezicht vindt en zeker niet mistaat op mijn baan zie foto
Verder heb ik ook nog uitgezocht of de gegevens die op de lok staan overeen komen met de echte gegevens. Ik moet zeggen dat het bij de V100 van Lenz die ik heb wel klopt zo is deze Lenz lok met nummer V100 1289 in tijdperk III mocht de lok toch eventueel rijden in tijdperk IV dan zou de lok genummerd zijn als 211-289 gebouwd door Kraussmaffei wat helemaal juis is. De eerste V100 die lenz uitbracht had nummer V100 1032 deze is geleverd door de firma Jung wat wel juist is. Echter de tweede serrie van de V100 van Lenz met nummer V100 1259 en eveneens geleverd door de firma Jung klopt niet. Uit de gegevens die ik gevonden heb in het speciaal nummer over de V100 van Eisenbahn Journaal zou deze lok in het echt geleverd zijn door Krupp In de zomer leverd lenz de laatste V 100 af voor dat zij beginnen aan de V100-20 of beter bekend in tijdperk IV als de BR 212.De laatste V100 van lenz komt zo als het nu bekend is met het volgende nummer uit V100 1133 in tijd per IV zou dat zijn als 211 133 deze lok is geleverd door de firma Deutz aan de DB tot zo ver deze kleine geschiedenis over de V100

Geen opmerkingen:

Een reactie posten