dinsdag 31 maart 2015

Elektrische perron car

Op de meeste stations in Duitsland waren van die kleine elektrische accu perron karretjes aan te treffen. Deze waren voor de DB meetal licht geel of blauw maar voor de Deutsche Bundespost Donker Oranje.  

Onder de laadvloer tussen de twee wielen kon je de accu's vinden om de motor van stroom te kunnen voorzien. Ik heb geen idee hoelang ze mee gingen en wat voor elektro meter er in zat.

Het leuke Perron karretje heb ik afgelopen zaterdag gekocht voor een leuk prijs op de spoor nul beurs in Buseck.



















Ik vind dat het perron karretje leuk gedetailleerd is met de moeren bij de wielen, ik kan deze karretjes nog wel herinneren dat ik ze ooit gezien heb in de jaren 80. Meestal waren ze voorzien van een afdakje zo dat het personeel niet in de regen of sneeuw zat maar toch redelijk droog bleven. Op het moment dat zij van de trein weg reden naar de goederenloods of daar vandaan kwamen om vervolgens het perron op te rijden waar dan vaak binnen een paar minuten de trein kwam binnen lopen. Op een DVD van Riogrande over Altenbeken is zo scène te zien als op dat moment een BR 03-10 vanuit Paderborn  onder weg naar Kassel komt binnen lopen.

tot zo ver dit berichtje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten