maandag 4 december 2017

Verder bouw nieuwe spoor nul baan

Sinds 8 november ben ik langzaam begonnen aan de bouw van mijn nieuwe spoor nul baan. Tweede station gedeelte is dus flink op de schop gegaan.

Het hout onder de rails moet nog bij worden gesneden voor dat het spoor van grind wordt voorzien.

Begonnen met het landschap op de laatste bak hier heb ik dus voor gekozen om het spoor in een boog weg te laten lopen inplaats van recht door.  Daardoor heb ik wel het idee dat er diepte in de baan is gekomen. De locs komen via de gebogen wissel omlopen naar het juiste spoor.

Aan de voorkant hiervan is gekozen om eerst een groep bomen neer te zetten en vervolgens komt aan de rand van die groep bomen een akkerveld wat nu nog in aanbouw is.















De rails moet nog van grind worden voorzien maar dat zal pas gebeuren in het voorjaar wanneer de temperaturen wat hoger zijn waardoor de lijm tussen het grind sneller kan drogen.

Aan de achterkant van de gebogen rails heeft de benzine station eind jaren 50 stijl een nieuwe plaats gekregen langs een   N weg.Voor de weg heb ik gekozen om Heki Beton verf te gebruiken aangezien veel wegen in de jaren 50 en 60 nog volop beton voor werd gebruikt.















In de komende tijd zal het landschap rond de tankstele nog verder worden aangekleed met witte paaltjes die langs de weg staan.

Achter de VW variant is dan ook een stukje Heg te zien dat hoort bij een woonhuis hier kom ik in het volgende bericht op terug.

Tot zo ver dit eerste berichtje van de bouw in de nieuwe hobby ruimte


Geen opmerkingen:

Een reactie posten