|
Beide V100 van Lenz op spoor 1 de V100 1133 en spoor 2 V100 2361 |
|
BR 212 160-6 am 09.08.1988Richtung Erndtebrück unterweg |
De V100-20 was iets langer dan de V100-10. Verder was de motor verhoogt naar 1350 ps de motor voor de V100-20 was niet meer van Maybach maar nu van MAN en Daimler Benz.
Ook was de gril veranderd ten op zicht van de V100-10 nu waren het lamellen die zo dra de motor op toeren begon te draaien iets naar voren gingen en gelijk ook open gingen om de motor van betere koeling te voorzien.
De V100-20 is door de volgende firma's gebouwd Mak, Jung, Deutz, Kraus Maffei und Krupp en geleverd aan de Deutsche Bundesbahn.
top snelheid 100 Km/h
totaal gebouwd 381 stuks
Vanaf 1969 werden de V100-20 ongenummerd naar computer nummer BR 212 rond 1975 kregen aantal BR 212 nieuwe kleurstelling namelijk Ocean Blauw/creme deze kleur behielden sommige BR 212 tot ongeveer 1988. Met invoer van computer nummering begon ook meteen tijdperk IV wat liep tot ongeveer 1988
Lenz heeft de V100-20 met het volgende nummer uitgebracht
V 100 2361
15.06.1965 | | Auslieferung an DB - Deutsche Bundesbahn "V 100 2361" |
30.06.1965 | | Abnahme |
01.01.1968 | | Umzeichnung in "212 361-0" |
Hersteller: | Deutz |
| | |
|
Fabriknummer: | 57761 |
|
| |
|
Baujahr: | 1965 |
|
BR 212 104 -4 zomer 1987 |
|
foto 212-133-9 foto bernard van laar |
|
BR 212 376 met 4YB wagons september 2015 eisenbahnfest Korbach |
|
Foto BR 212 174-7 10 december 1984 |
|
BR 212 in Brilon Wald 20 februari 1984 |
|
BR212 122-6 mit Eilzug" nach Wilhelmshaven im bahnhof Sande 1983 |
|
BR 212 unterweg mit 2 3Yge Umbauwagen und Mitteleinstieg Steuerwagen |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten