Deze blog gaat over de bouw van spoor nul baan naar Duits voorbeeld tijdperk III en IV. Op deze module baan zal dan ook de nadruk liggen op dieselloks waaronder de V100 en V160/ Köf II tijdperk IV van Lenz en de samen stellingen van diverse personen en goederenwagens. Verder zal regelmatig informatie worden geplaatst over diverse modelspoor shows. Of info over fabrikanten van locs en diverse andere scenery producten.
zondag 3 juni 2012
historische vrachtauto's
Toevallig zag ik tijdens hemelvaartdag wat oude historische vrachtauto's uit vervlogen tijden door gemeente Baarn rijden. Ik kwam er achter dat zij vrijdag 19 mei zouden vertrekken vanaf het Amt in Nijkerk. Waaronder een Mooie Mercedes Benz vrachtauto uit de jaren 50..
Vrachtauto's horen er net zo bij als personen auto's als je modelspoorbaan heb. Vroeger zag je nog al verschil in diverse vrachtauto's tegen woordig lijken ze allemaal erg op elkaar en zie je haast geen verschil meer. In de jaren 50 lagen de motoren nog vaak voor aan en hadden de vrachtauto's daardoor nog al een scherpe neus.
Echter rond 1958 onder gingen veel vrachtauto's grote verandering en kwam de motor onder de cabine te liggen de Frima Büssing was daarmee de eerse die daar mee begon zowel bij vrachtauto's als bij hun Bussen. De Dubbeldeksbussen van de Firma Büssing die in Berlijn rondreden met de onderliggende vloermotor deze kon je ook terug vinden in de railbus waarmee firma Lenz eind van het jaar mee uitgaat komen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten