Deze blog gaat over de bouw van spoor nul baan naar Duits voorbeeld tijdperk III en IV. Op deze module baan zal dan ook de nadruk liggen op dieselloks waaronder de V100 en V160/ Köf II tijdperk IV van Lenz en de samen stellingen van diverse personen en goederenwagens. Verder zal regelmatig informatie worden geplaatst over diverse modelspoor shows. Of info over fabrikanten van locs en diverse andere scenery producten.
maandag 3 september 2012
teil 1 eisenbahnfest Korbach 2012
Zo naar ruim 1 jaar wachten was het weer tijd voor een klein eisenbahnfest dit keer in Korbach. Er was 1 stoomlok aanwezig en voor de rest wat mooie duitse diesels zo als de 212 in blauw/creme als oud rood. Dit feest was weer echt een Lenz spoor nul feestje met de toekomstige V100-20 en van MBW de BR 23.
De 212 376 van Brilon Wald naar Korbach onderweg zaterdag 1 september 2012
212 376 van uit Korbach onderweg naar Wolfshagen rit duurt ruim 1 uur
218-128 naast de BR 23-042 in bahnhof Korbach zondag eind van de Ochtend. De 218-128 is begin dit jaar weer helemaal terug gebracht naar ocean blauw/creme zo als deze rond reed in de jaren 80. tegenwoordig is deze mooie uitzien lok te zien bij Eisenbahn museum in Giessen.
De 218 128 werdt bij Korbach ingezet voor cabine ritten
De BR 23-042 had weer eens problemen bij Korbach. Op de terug weg vanaf Brilon Wald naar Korbach konden ze op een gegeven moment niet meer genoeg druk krijgen op de ketel zo hoorde ik dat het vuur verslakt was. Gelukkig kregen ze de vuurkist weer helemaal schoon en konden ze bij Korbach zie foto de vuurkist weer helemaal ontslaken en de lok weer opnieuw met hout opstoken om vervolgens de lok weer op druk te krijgen zo dat ze met de machine toch nog de laatste rit van 17.10 uur van Korbach naar Wolshagen uit te voeren. Met die rit ben ik dan ook meegereden. Bovendien kon je voor 10 euro de heledag diverse historische ritten meerijden.
Tot zo ver deel 1
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten