maandag 10 december 2012

Nieuwe V100 Lenz

Zo sinds het weekend ben ik dus in het bezit van de laatste V100 1133 van Lenz. Tja nu zullen sommige wel zeggen je had toch al een V100 ja en nee. Ik heb namelijk mijn oude v100 met het nummer V100 1259 nu al weer ander halve maand geleden via ebay kunnen verkopen voor nog een leuke prijs. Wat ten op zichte van de oude model veranderd is door lenz aan de V100 zijn de zij ruiten die nu de juiste indeling hebben plus de voorruiten die nu de juiste vorm hebben gekregen, Het machinisten huis heeft lenz onderhanden genomen omdat de nieuwe V100-20 die zo als het er nu uitziet in 2013 door lenz uitgebracht gaat worden en zij natuurlijk niet willen dat het machiniste huis de zelfde fout zou hebben als de V100-10. Wat mij na het uitpakken van de lok opviel is dat de loksound wel veranderd is. Zo dra je de lok aanzet start hij rustig op maar zo dra de motor op toeren loopt hoor je ook zo nu en dan lucht ontsnappen tot het moment dat je met de lok gaat rijden. zo dra je de lok langzamer laat rijden dan hoor je een soort rem geluid wat de oude V100 eerst ook niet had. Zo dra de lok helemaal stil staat en je het geluid weer uitzet hoorje na dat de motor uit is de deur open gaan en dicht gaan. Wat mij ook nog opviel maar dat heeft de V160 ook als je de rijrichting veranderd dan hoorje het moment van omschakelen en dat had de oude V100 ook niet. De kleur van de lok is ook weer iets donkerder geworden maar volgens mij wel de juiste DB kleur, Mijn conclussie is dan ook dat ik de sound weer een heel vooruit gang vindt en dat de zij en voorruiten nu eindelijk de juiste vorm heeft. Wat de lok een veel mooier beeld geeft wat de V100 dan ook dik verdient. De lok valt onder DB Frankfuhrt BW Hanau
V100 1133 bei bahnhof Lahrstad im das jahr 1961

Geen opmerkingen:

Een reactie posten