Deze blog gaat over de bouw van spoor nul baan naar Duits voorbeeld tijdperk III en IV. Op deze module baan zal dan ook de nadruk liggen op dieselloks waaronder de V100 en V160/ Köf II tijdperk IV van Lenz en de samen stellingen van diverse personen en goederenwagens. Verder zal regelmatig informatie worden geplaatst over diverse modelspoor shows. Of info over fabrikanten van locs en diverse andere scenery producten.
zaterdag 2 juli 2011
Nogmaals oude foto uit spoor archief mijn vader
Bij het doorspitten van het dia archief van mijn vader vond ik nog twee mooie oude Dia's waarvan 1 gemaakt is op de Emsland strecke en 1 bij Station Oldenzaal Op beide foto's is dan ook de BR 41-096-1 te zien. OP station Oldenzaal waar tot 1978 nog lok wisseling plaatsvond tussen de duitse loks en Nederlandse loks in dit geval de 1100 van de NS in het mooie donkereblau zonder botsneus vaak waren dat de 01-10 tot ongeveer 1975 en daarvoor nog de 01 altbouw en nieuwbouw die wel waren voorzien van één kortere tender T30 zo dat ze gedraaid konden worden op een Nederlandse draaischijf die natuurlijk kleiner was dan de grote duitse draaischijven die nog altijd zo 45M lang waren. Ook kwamen regelmatig in Oldenzaal nog de stoomloks van de serrie 03 in de jaren 60 die voorzien waren van een korte tender BR 41 t/m 1977 Gelukkig zijn van die stoomloks nog één aantal bewaard gebleven de 41-096 rijd nu nog steeds rond in de omgeving van Bremen. De 41-105 is te zien in Rotterdam en de 41-052 in Osnabrück , 41-360 bij de DDM in Oberhausen die ook nog stees gelukkig rijvaardig is. Ook kwamen regelmatig in Oldenzaal duitse diesels van de serie BR220 en BR 221
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten