Deze blog gaat over de bouw van spoor nul baan naar Duits voorbeeld tijdperk III en IV. Op deze module baan zal dan ook de nadruk liggen op dieselloks waaronder de V100 en V160/ Köf II tijdperk IV van Lenz en de samen stellingen van diverse personen en goederenwagens. Verder zal regelmatig informatie worden geplaatst over diverse modelspoor shows. Of info over fabrikanten van locs en diverse andere scenery producten.
woensdag 8 augustus 2012
Auto van de Maand Augustus
Zo dit is mijn tweede hobby na spoor nul. Ik ben zelf nog al erg gek op Engelse Oldtimers. Maak niet uit of het een Austin Healey 100 is of Jaguar E type model van de eerste serie of een Austin Minor woody of MG TC of Singer Le Mans,
Engelse Oldtimer waar ik eigenaar van ben is één Triumph TR 4 A IRS van bouwjaar 1967 gebouwd tussen 1964 t/m eind oktober 1967. Moter 4 cilinder 2,2 liter motor 104 pk top snelheid 175 KM/h. De Triumph die ik heb is van band gelopen in september 67 dus. De eerste TR 4 A is ontworden door de Italiaanse ontwerper Giovanni Michelotti ook heeft Michelotti de TR 2 tot en met de TR 5 ontworpen. Maar uit de hand van Michelotti kwam ook de Triumph Spitfire de GT 6 die had overgens een 6 cilinder 2,0 liter en de Harold.
Tot zo ver deze kleine geschiedenis van de Triumph, Met de Triumph rij ik dan ook voornamelijk vanaf Maart tot Eind Oktober doe soms mee aan Oldtimer tochten en soms bezoek ik ook wel eens grote Oldtimer evenementen zo wel in Nederland als Duitsland.Zo als de Classic Days op Schloss Dyck en Concours Paleis het Loo in Apeldoorn en uiteraard TRiumph evenementen.
Foto genomen in de Lage Vuursche 26-07-2012
Foto Triumph TR 4 A IRS 1/43 van Sparks het model past heel goed in tijdperk III. In sommige delen van de Bondesrepubliek zaten de Engelse legereenheden sinds mei 1945 en kon je nog wel eens engelse automerken tegen komen in het straatbeeld zo als MG of Triumph Austin, Hillmann Sumbeam
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten